Mango kip curry


Er zijn zo van die momenten dat ik met weemoed terug kijk naar de tijd dat ik geen kinderen had. (ik ben echt supergelukkig met m'n twee schatjes hoor, maar toch...soms...hé...)
Zo kan ik me bijvoorbeeld niet meer voorstellen hoe het zou zijn om eens gewoon aan tafel te gaan zitten en aan mijn maaltijd te starten en niet te moeten stoppen voor de gehele maaltijd. Gewoon mijn bord op mijn gemak leegeten, zonder dat ik de kleinste met mijn rechterhand simultaan moet voeren en met mijn andere oog de oudste in de gaten moet houden dat hij effectief ook iets eet en niet z'n buikje met water vult. Of halverwege een toiletbreak voor de oudste....Of speelgoedjes halen voor de kleinste... Om een of andere reden kan ik me mijn laatste echte warme maaltijd zelfs niet meer herinneren...
En dan denk ik, ooit, ooit komen die momenten weer terug en is er terug wat rust voor mama en papa. Maar voor het moment, met 2 kleine kindjes in huis, helaas...
Maar om even to the point te komen, dit aten we vanavond: Mango kip curry met rijst. Lekker pittig en toch zoet. Zelfs grote broer at 2 hele borden leeg!

Voor 3 goede eters

1 mango
2 paprika's
1 ui
250gr kipfilet
200ml kokosmelk
cayennepeper
peterselie
sap van halve citroen
kurkuma
zout
peper
chilisaus (sriracha-saus)
1 eetlepel bruine suiker
1 eetlepel olie

Hoe?

  • Snij de kipfilets, de 2 paprika's en de ui in dunne reepjes.
  • Verwarm de olie in de wok en bak eerst de kip aan.
  • Kruid de kip met peper, zout, cayennepeper en kurkuma.
  • Voeg daarna de paprika en ui toe en stoof kort aan.
  • Schil de mango en snij in stukjes.
  • Doe samen met de kokosmelk en de suiker in een blender. Mix totdat je een gebonden saus krijgt.
  • Kruid de mangosaus met sriracha-saus naar smaak en voeg het sap van de citroen toe.
  • Doe nu de saus bij de kip en paprika's en laat even opkoken.
  • Kruid af met peper en zout en werk af met wat peterselie.
  • Serveer met basmati rijst.
  • Smakelijk!

Reacties

  1. Heel lekker recept.
    Hoewel ik er eerst wat schrik voor had om het te maken aangezien mijn kids nogal snel hun neus optrekken voor rijst en kip is het heel goed meegevallen.
    Zoals verwacht was hun eerste blik alles behalve positief , maar aangezien ze allemaal nog bij gevraagd hebben veronderstel ik dat ze het toch heel lekker vonden.
    Leuk en origineel recept dat bij iedereen in de smaak is gevallen , en zeker nog eens op tafel zal komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten