Perzik & blauwe bes Yoghurt cake

Het zit me allemaal een beetje tegen.
Ik ben een beetje op de dool, mezelf een beetje kwijt, eigenlijk al een tijdje ...
Al meer dan een jaar noodgedwongen huismoeder, maar eigenlijk veel zin om iets "nuttigs" te doen buiten daar speelgoed opruimen, mijn gat draaien en terug een hoop rommel vinden...
 
Graag zou ik met het bakken een professionele stap vooruit zetten maar het ontbreekt me aan kapitaal en tijd...en het frustreert me enorm. Ik had gehoopt op een opkomend event in het dorp van mijn ouders een standje te zetten met cupcakes als test, om te kijken of ik wel succes zou hebben, maar het is me helaas geweigerd.
 
En balen dat ik deed, echt waar, dik balen...
Dus bakte ik maar iets...
Een perzik & blauwe bes yoghurt cake...Best lekker hoor!
 
 
 
Voor een springvorm van 20cm
 
60gr zachte boter
100gr suiker
2 zakjes vanillesuiker
2 eieren
120gr griekse yoghurt
200gr bloem
1 theelepel bakpoeder
2 perzikken
100gr blauwe bessen
 
Verwarm je oven op 180 graden.
Vet een bakvorm goed in en bekleed de bodem met bakpapier.
Klop de boter op met de suiker en de vanillesuiker met een handmixer of keukenmixer voor ongeveer 5 minuten.
Klop apart de eieren los in de griekse yoghurt en voeg beetje bij beetje toe aan de boter.
Meng de bloem en bakpoeder en voeg toe aan de natte ingredienten. Mix zeer kort.
Voeg 3/4de van de blauwe bessen toe aan het cake beslag.
Stort het cakebeslag uit in de springvorm.
Snij de perzikken in partjes en verdeel over de cakevorm samen met de overige blauwe bessen.
Bak 60 minuten in de voorverwarmde oven.
Laat afkoelen voordat je hem ontvormt!
Smakelijk...en mijn excuses voor de klaagzang!
 
 
 

Reacties

  1. Ga ik proberen. Lijkt me lekker en ook nog een beetje gezond. En wat die dip betreft: gewoon volhouden, want dit soort recepten zijn best wel populair. En deze blog is toch al een goed begin? Toch even een vraagje: waarom denk je dat je als huismoeder niet nuttig bent? Geniet van het moederschap nu je de kans hebt - ga bijvoorbeeld lekker bakken met je kind. Misschien kan je zelfs een kinderkookboek samenstellen. Of kookworkshops voor kinderen. Je hebt nu de kans om een band op te bouwen met je kind - een band voor het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch recept, echt waar! 1 kleine opmerking : perziken is met 1 K
    (dat is beroepsmisvorming, ik ben leerkracht Nederlands) Maar blijf zeker verder koken en bakken, je bent fantastisch en geniet van je kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten