Citroen cheese cake hapjes

Wat een donkere dag gisteren...
Machteloos, zo voelde ik me terwijl ik de beelden op tv zag...
Wat gebeurt er toch allemaal? In welke wereld gaan mijn kinderen opgroeien?

Ik was bang, moedeloos, triestig, machteloos...en hoe meer ik keek, hoe slechter ik me voelde.
Dus zette ik de tv uit en ging ik naar de keuken. En deed ik wat ik altijd doe als ik me slecht voel...Koken, mijn verdriet verwerken in liefde, liefde voor eten, liefde voor het leven, voor de wereld...
Deze citroen cheese-cakejes zijn werkelijk kleine, zoete zonnetjes in deze donkere tijd.
 
Voor 12 stuks
 
6 digestief koekjes (85gr)
30 gr gesmolten boter
160gr roomkaas
180gr griekse yoghurt
2 eieren
1 eierdooier
2 zakjes vanillesuiker
60gr suiker
sap van 1 citroen
1 theelepel citroenzeste
1 eetlepel bloem
 
Verwarm de oven voor op 150graden.
Verkruimel de koekjes en meng ze met de gesmolten boter.
Neem een muffintray met papieren cupcake vormpjes en verdeel het koekjesmengsel over de 12 cupcakes.
Duw het koekjesmengsel aan met een theelepeltje en bak ongeveer 8 minuten.
Haal uit de oven en laat afkoelen.
Meng in een keukenmixer of met een handmixer de roomkaas met de griekse yoghurt.
Voeg 1 voor 1 de eieren en de eierdooier toe.
Voeg dan de bloem, suikers en citroensap en citroenzeste toe.
Mix kort en verdeel het mengsel over de koekjesbodem.
Bak voor 30 minuten op 150 graden.
Laat daarna nog minstens 2u afkoelen in de koelkast.
Smakelijk en blijf veilig!!
 
 

Reacties