Chocolate chip scones

De griep is in huis. Nondeju!! 

Zoonlief is geveld en niks is erger dan een kleuter met koorts en die oververmoeid chaos en viruspartikeltjes overal verspreid.

Al 2 dagen zie ik elk uur van de nacht......

Al 2 dagen prop ik zoonlief vol Perdolan om die ellendige koorts naar beneden te krijgen
Al 2 dagen lang hoop en bid ik dat zoonlief het enige slachtoffer gaat zijn en dat onze andere gezinsleden, zeker onze kleinste spruit, gespaard blijven
Al 2 dagen overleef ik op cola light...
 
Ik had nood aan chocola, aan iets hartverwarmend, iets wat mijn buikje vult, wat me een boost geeft om weer eventjes door te gaan...
Deze scones doen je denken aan koude winterdagen, onder het dekentje, met warme chocomelk, rusten, lekker snoezen...Voor dat gevoel doe ik het...
 
Voor 8 grote stuks
 
325gr bloem
Snuifje zout
50gr suiker
7gr bakpoeder
75gr koude boter, in blokjes
175 GR room
2 eieren
100gr chocolade druppels
 
Optioneel: Scheutje room en handje vol suiker om af te werken
 
Verwarm de oven op 200 graden.
Meng in een kom alle droge ingredienten buiten de chocolade druppels.
Voeg de boter in blokjes toe en verkruimel onder de bloem.
Voeg alle natte ingredienten toe en de chocolade.
Kneed totdat je een nat, koekjesachtig deeg krijgt.
Bebloem een werkoppervlak royaal en stort het deeg erop uit.
Vorm een schijf van het deeg met een diameter van ongeveer 18 a 20 cm.
Snij er 8 taartstukken uit en leg ze op een met bakpapier bekleede bakschotel.
Bestrijk vanboven met wat room en besprenkel met wat suiker.
Bak 20 minuten in de oven.
Haal uit oven en haal van bakplaat.
Eet lauw op!
Smakelijk!
 
 

Reacties