Gezonde appelcrumble

Ik ben geen goede ontbijter. Ja, als er een lekker buffetje voor mij staat, dan geen probleem. Maar thuis is het meestal pas 9u voordat ik iets in mijn mond duw en vaak is het dan niet het meest gezonde.
Ik moet zeggen, met dit gerechtje stond ik met plezier om 7u al te ontbijten. Hoe zou je zelf zijn, lekkere appelcrumble als ontbijt!
 
Ik hoor je al denken, niet bepaald gezond toch???
Wel, deze crumble bevat minimale hoeveelheid suiker en boter en bevat een goede dosis havermout. Voeg er wat appeltjes bij en wat yoghurt en voila, een lekker ontbijtje!
 
Voor 5 porties
4 appels
kaneel
1 theelepel honing
150gr havermout
50gr boter
1 eetlepel bruine suiker
 
Verwarm de oven op 175 graden.
Schil en snij de appels in stukjes. Meng met kaneel en honing.
Verdeel de appels over 5 ovenschaaltjes.
Meng de havermout en suiker met de boter totdat de boter goed verdeeld is en je een zandstructuur hebt.
Verdeel de crumble over de ovenschaaltjes.
Bak 40 minuten in de voorverwarmde oven.
Laat afkoelen (Ik heb ze overnacht in de koelkast gezet) en serveer met yoghurt
 
 

Reacties