Chocolate chip cookies

Eigenlijk zou ik vandaag een recept posten over wat we gisteren gegeten hebben. Maar ik ben de foto vergeten. En een blog zonder foto...dat doet het niet. Dus heb ik deze koekjes gauw uit mijn mouw geschud. Ik ben helaas nog niet zo een ervaren koekjesbakker. Ik weet niet waarom, ik val altijd terug op cupcakes of  taarten, maar nooit eens op koekjes. Goed voornemen voor dit jaar: meer koekjes bakken!
 
Ik denk dat er, niet overdreven, 100.000den recepten van deze koekjes online bestaan. En om er daar juist het goede uit te zoeken, het is een beetje trial and error...Het hangt natuurlijk ook af van je persoonlijke smaak: Sommige mensen houden van malse chocolate chip cookies met melk-chocolade, anderen dan weer van de steenharde, krokante koekjes met pure chocolade. Dit recept is voor die harde koekjes, de smaak van chocolade kan je zelf kiezen! Lees voordat je begint echt eerst deze link, het geeft een goed overzicht over de do's and don'ts van chocolate chip cookies bakken. Als laatste: dit is echt een ideaal klusje om met de kinderen te doen. Niet teveel ingrediƫnten, een makkelijk recept en ze zijn op 10 minuutjes gebakken.
Komaan, aan de slag zou ik zeggen!
 
 
 
Wat heb je nodig (Voor 12 stuks)
 
225gr boter
150gr suiker
2 eieren
300gr bloem
1/2 theelepel bakpoeder
scheutje vanille extract
150gr chocolade druppels
 
Hoe doe je het
 
Verwarm de oven op 190 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
 
Klop de boter, suiker en vanille extract tot een bleek geheel. Voeg de eieren 1 per 1 toe. Geen nood als het deeg wat geschift uitziet. Voeg nu de bloem en het bakpoeder toe en roer kort. Als laatste voeg je de chocolade toe. Vorm een balletje van het deeg en laat 30 minuten rusten in de koelkast. Maak daarna met je handen kleine balletjes (hoe groot of hoe klein je wilt) en duw ze plat op de bakplaat. Hou voldoende ruimte tussen de koekjes.
Bak 10-12 minuten in de oven. Laat afkoelen op een rekje. Tijdens het afkoelen zullen de koekjes ook hard worden.
Smakelijk!

Reacties