Gerecycleerde Mars-koekjes

Van die zalige appeltaart (zie enkele posts geleden) had ik nog wat boterdeeg van de bodem over. Te weinig deeg om in te vriezen of een nieuwe taart te bakken, teveel deeg om gewoon weg te gooien (Want komaan, dat is zonde toch!).
Dus wat doen we dan: We maken er koekjes van. 

Voor wat extra smaak voegde ik wat chocolade toe, en uiteindelijk in een vlaag van waanzin heb ik nog wat mini-Marsjes gesmolten en over de koekjes gegoten om helemaal uit de bol te gaan!

Het resultaat was niet slecht, al zeg ik het zelf!


Wat heb je nodig (voor ongeveer 12 koekjes):
100gr bloem
40gr lichtbruine suiker (Kinnekes-suiker)
40gr boter
1/2de ei
snuifje zout
50gr chocoladedruppels
Optioneel: 4 Mini-Marsjes

How to:

Verwarm je oven op 180C
Meng bloem, suiker, boter, ei en zout door elkaar tot een samenhangend deeg. Voeg de chocolade druppels toe. Laat het deeg in plastic folie rusten in de koelkast voor ongeveer 30 minuten.

Rol bolletjes ter grootte van theelepel van het deeg, leg op een met bakpapier bekleedde bakplaat ( de koekjes zetten niet veel uit, ze mogen dus kort tegen elkaar) en druk plat met je hand. (Of leuk met kindjes: het deeg uitrollen en met koekjes vorm de koekjes uitduwen).

Bak de koekjes ongeveer 18 minuten in de oven tot goudbruin. Laat afkoelen.
Optioneel: Smelt de Mars-bars (als het mengsel stug blijft, kan je een scheutje room of melk mee verwarmen) en druppel het mengsel over de koekjes. Laat kort stollen.
Smakelijk!

Reacties

  1. Holy sh**....Ik ga dit recept NIET lezen...veel te gevaarlijk voor mijn lijn!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten